Každý z nás přišel ke Klíči k růstu jinou cestou. Marťa z osobní zkušenosti – jako máma dětí, které systém přehlížel. Tom jako táta, který už teď vidí, jak moc bude jeho dcera potřebovat prostor pro svou jedinečnost. A oba jsme došli ke stejnému poznání: že mnoho dětí se snaží, ale systém pro ně nemá prostor. Společně věříme, že rodině více pomůže porozumění, než potvrzená diagnóza.
“Chci, aby děti přijali samy sebe. Rodiče cítili větší jistotu. A společně jsme se svými dětmi parťáky pro všechna životní rozhodnutí.”
Dlouhé roky jsem vedla týmy a věnovala se vzdělávání dospělých. Postupně mi došlo, že skutečná změna nezačíná u dospělých, ale u dětí. S vlastními syny se to stalo osobní.
U staršího jsme měsíce čekali na poradnu a já cítila, že to musí jít jinak. U mladšího jsem věděla, že nestačí jen víc se snažit – chtěla jsem porozumět, jak přemýšlí, jak se učí a co mu opravdu pomáhá.
Když jsme našli jeho styl učení, doma se všechno změnilo: méně hádek, více klidu, místo bezmoci porozumění. A právě proto dnes propojuji zkušenosti z praxe s respektem k dětské jedinečnosti a ukazuji rodičům, že porozumění může být začátkem pevnějšího vztahu.
“Chci, aby každé dítě vědělo, že není potřeba se srovnávat s ostatními. Že láska, tolerance, přijetí a respekt začíná směrem k sobě.”
Rozhýbávat věci mě vždycky bavilo – v týmech, projektech i byznysu. Intuitivně jsem hledal rovnováhu mezi osobním růstem a přijetím do systému. Teprve jako otec jsem pochopil, že intuice nestačí.
Dcera mi každý den ukazuje, jak důležité je porozumět tomu, co dítě motivuje a co ho brzdí. A jak moc se změní atmosféra, když hledáme cestu místo stavění bariér.
V rodině se držíme partnerského přístupu – méně poučování, více naslouchání a tolerance. Opírám se o zkušenosti z vedení lidí i strategické myšlení. Mnohem víc mě dnes žene chuť pomáhat tam, kde na tom záleží nejvíc – u dětí a jejich rodičů.
Marťa – Týmový praktik s nekonečnou energií
Když se spojí energie s empatií, kreativita s řádem, nápady s dotahováním. Právě tehdy vzniká prostor pro změnu. Pro růst. Na každém z nás jde vidět, že každý má svůj styl. Když ho známe, můžeme se o něj opřít. Doma, ve škole i v životě.
Tom – Tvůrčí hybatel změn
Hledá diagnózu, uděluje štítek, zajišťuje úlevu.
Otevírá poznání vlastního stylu učení, zajišťuje sebedůvěru.
Pomáhá dětem projít systémem a dokončit díky sníženým nárokům.
Hledá společně cestu, jak podpořit dítě na míru jemu a absolvovat způsobem, který je mu přirozený.
Nastaví diagnózu, ale na podporu při cestě nemá prostor.
Tvoří cestu společně s vámi a provází dítě i vás tak dlouho, jak je potřeba.